Alla inlägg den 26 januari 2010

Av ILOS - 26 januari 2010 12:37

Minnet blir lika kraftlöst som resten av din kropp. Som en seg svart dimma lägger den sig över ditt huvud. Du vet att du kunde  så många telnr, så många adresser,

koder etc utantill. Men plötsligt är allt borta! 

Det var så för mej. Jag ansträngde mej för att tänka, försökte minnas, men det var bara en tom svart hårddisk i min hjärna. Jag hade ingen som kunde förklara detta för mej. JAG VAR LIVRÄDD!


Känner du så? Ta det bara lugnt. Tänk på rutinerna jag skrev om. Gör något som stimulerar höger hjärnhalva låt den "brända" vänstra hjärnhalvan vila!


Ditt minne kommer tillbaka, kanske inte lika bra som tidigare men tillräckligt bra!

Du måste återigen ha tålamod, tålamod. Du har misshandlat din kropp i många år, ovetandes, lika många år behöver den för att läka!


Kräv så lite som möjligt av din kropp o själ om du just nu är utmattad, ge den så mycket du kan av kärlek o omsorg!

Tiden är på din sida!



Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards