Direktlänk till inlägg 6 november 2011

Du är ditt liv. Ditt liv är du.

Av ILOS - 6 november 2011 09:36

Det största ansvaret du har, näst efter att ta hand om dina små barn, är ansvaret över dej själv. Du kan känna dej sönderstressad av ditt jobb, pressad av en dålig relation, känna allmän otrivsel över ditt liv, ja, du kanske bara går och väntar att något ska hända. Men ingenting alls kommer att hända, om inte du öppnar dina ögon, möter din egen blick, ser dej omkring, och tar in sanningen, att det bara är du som kan förändra din värld.

Du är ditt liv. Ditt liv är du.

Vilken gåva när du inser det! Då kan ingenting stoppa dej från att ta det första steget, och börja din väg att nå det mål du själv bestämmer. Jag vet, det är inte en lätt uppgift. Livet är inte en förtrollad värld där bara gott händer. Livet är på gott och ont, och du kommer  förmodligen att göra andra människor besvikna för att kunna uppnå ditt mål.

 Tyvärr är det så, att dominerande människor har ofta förmågan att "förvandla" sin omgivning till små"tjänstefolk", som ger avkall på sin egen utveckling  och t om personlighet, för att platsa in i den dominerandes värld. När du då vill bryta ut dej från din kuvade ställning då möts du av protester. Ingen vill tappa människor som gör allt för att just du ska må så bra som möjligt. Men vad får du ut av det? Solar du i glansen av en människa du tror att du vill efterlikna? Jag skriver tror, för min övertygelse är att du eller jag kan aldrig må så bra som när vi går i samklang med den person vi är. Och tro mej eller ej, när du väl bestämt dej för att visa vem du är och stå för det, då kommer du att hitta de människor som stärker dej precis som du stärker dom.


Vägra låta någon ta tuggor på dej eller ens nagga dej i kanten, du är för värdefull för det!



 
 
Labo Lina

Labo Lina

9 november 2011 10:51

Nu får du ursäkta mig men det är sådana här inlägg som får mig att se rött. Andra människor försöker få det att låta så lätt och få en att känna sig dum. Tror du inte att folk verkligen har provat att göra någonting åt sina situationer, tror du inte att många provat men det är alltid någonting som står i vägen. Säg nu inte att det är dem själva som är bromsklossen för det tror jag inte en sekund på. Det är alltid lätt för någon utifrån att komma med förslag men det är svårt när man är i skiten att ta till sig dem.

http://muumipeikko.bloggplatsen.se

ILOS

9 november 2011 11:05

Hej!
Men du är ju på rätt spår! Du reagerar och känner att du har andra åsikter och kanske andra utvägar.
Men att fördumma någon det gör jag verkligen inte. Jag kämpar själv varje dag och vet hur tufft det är att vända riktning och försöka hitta något som är bra i tillvaron. Men min tro är absolut att jobbet det får jag göra själv, men med hjälp av andra.
Tack för din intressanta kommentar!
/ILO

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av ILOS - 24 oktober 2013 14:27

Nu är min hemsida uppstartad och jag kommer att ha mycket pyssel med att lägga in foton, bilder på mina tavlor och så blogga förståss!   Välkomna och besök mej på  www.livsandas.se ...

Av ILOS - 22 oktober 2013 09:51

Jag kommer att fortsätta blogga, visa mina tavlor o bilder via min hemsida som snart är klar. Den kommer att få stor betydelse för mej i min vardag, då jag återigen fått släppa mina utåtriktade intressen pga infektionsrisken o orken. Min nya hems...

Av ILOS - 14 oktober 2013 10:08

      Qiyoröyo gör jag varje morgon! Mycket bra för att hålla musklerna smidiga och värkfria, speciellt dessa tider när cellgifterna gör sina anfall i kroppen. Som Regina Lund sa så bra, de dödar inkräktare men även civilbefolkningen faller på ...

Av ILOS - 8 oktober 2013 10:32

Den här gången känner jag mej förståss lite stukad, men mest har en ilska vuxit fram när det slutgiltiga beskedet kom, att det finns en tumördjävul i min kropp. Mina tankar går till alla barn som drabbas av denna hemska jävel, som vill invadera kropp...

Av ILOS - 4 oktober 2013 09:30

Floder av tårar har under förra vintern bildat en hel sjö. Nu har mina steg tagit mej till en vägkorsning igen. En kort tid gick jag på den livsbejakande vägen. Sakta men säkert byggde jag upp eller återtog det som ger mitt liv glädje. Förutom familj...

Ovido - Quiz & Flashcards